سوال در رابطه با تحلیل یک سیستم کنترل بازاریابها و مشتریان آنها

+1 امتیاز
سلام
سیستمی رو نظر بگیرین که قراره افرادی به عنوان بازاریاب در اون فعالیت داشته باشند. هر بازاریاب مشتریان خودش رو داره. قرار هست این بازاریابان خدماتی رو از وبسایت دریافت کنند و به مشتریان خودشون ارائه بدن. بنابراین هر بازاریاب تلاش میکنه مشتریان بیشتری داشته باشه.
تعدادی از مشتریان امکان داره بین بازاریابان مشترک باشه - برای مثال
اگر بازاریاب a مشتریان زیر رو داره:
سید محمد - حسین - علیرضا
بازاریاب b هم امکان داره مشتریان زیر رو داشته باشه:
محمد- داریوش - اسماعیل

در این مثال سید محمد و محمد یک شخص هستند و در واقع بازاریاب a اون رو با نام سید محمد در پایگاه داده ذخیر کرده و بازاریاب b اون رو با نام محمد ذخیر کرده. انتظار داریم سیستم تشخیص بده که سید محمد و محمد یک انسان هست و چون بازاریاب a اونو با نام سید محمد میشناسه اونو به این شکل ثبت کرده و بازار یا b هم چون با نام محمد میشناسه نام اونو تنها با نام محمد ذخیره کرده. و این امکان داره که بازاریاب b بعدها متوجه شه که نام درست مشتریش سید محمد هست و برگرده و اصلاح کنه.
در واقع قصد داریم هر بازاریاب از دیدگاه خودش مشتریان خودش رو داشته باشه و از طریق این سیستم متوجه نشه که این مشتری توسط بازاریاب دیگه هم ساپورت میشه/

حالا پیشنهاد شما واسه ایجاد جداول و ارتباط دهی و واکشی ها به چ شکل هست؟
اگه مبهم هست - لطف کنید سوالتون رو مطرح کنید تا متناسب با سوالتون توضیح بیشتر بدم.
در ضمن امکان داره هر کدوم ازین مشتریان تصمیم بگیرند خودشون در آینده به عنوان یک بازاریاب فعالیت کنند و دیگه مشتری بازاریابی نباشند.
سوال شده 3 مارس 2018 در کامپیوتر و اینترنت توسط h_qorbani جوینده (130 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز

مرسی از پرسش این سوال. روشی که ما برای تعیین هویت اشخاص در گذشته استفاده می کردیم، استفاده از نام و نام خانوادگی و اطلاعات اضافی جهت رفع ابهام، مانند نام پدر، شماره شناسنامه، تاریخ تولد و ... بوده است. که البته از وقتی شماره ملی آمده، دیگر نیاز به اطلاعات اضافی دیگری نیست. اگر برای جدولی که کاربران (چه مشتری و چه بازاریاب) در آن ثبت می شوند یک فیلد شماره ملی ایجاد کنید و همه را موظف به پر کردن آن بکنید. سپس یک function بنویسید که فقط یک بار اسکن کند ببیند کدام شماره ملی ها تکرار شده اند و یک تابع دیگر ایجاد کنید که اطلاعات را Merge کند و به بازاریاب ها اطلاع بدهد که فلان مشتری شما تغییر کرده است. یا اینکه جهت جلوگیری از اشتباهات فقط تکرار ها را مشخص کند تا خود بازاریاب ها عملیات merge و اصلاحات را انجام دهند.

پاسخ داده شده 7 مارس 2018 توسط neo دانا (4,370 امتیاز)

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
1 پاسخ
سوال شده 29 ژوئیه 2018 در کامپیوتر و اینترنت توسط batman
0 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
1 پاسخ
...